Bologna, Rimini och San Marino

Hej alla snuttar, bettor och annat patrask!
Jag har redan hunnit besöka många platser på denna resa som jag inte delgett för er. Från och med nu så kommer det att komma förinställda inlägg under ett par dagars tid så att ni kan känna er uppdaterade
 
Efter Barcelona så anlände jag till Bologna i norra Italien.
 
 
Jag hade endast bokat en natt i Bologna då det skulle visa sig vara ***dyrt med logi i denna stad. Resterande nätter i Italien hahde jag bokat i Florens. Bologna ingav ett oerhört trist intryck. Inte var det bättre på vandrarhemmet där jag delade rum med en snofsig engelsman som påstod sig kuna snacka flytande spanska. Det skulle visa sig att han var en skrytig lögnhals! En halvtimme senare kom en spanjor som skulle dela rum med oss. Inte kuinde han kommunicera på ett fulldugligt sätt med honom inte, så det blev engelska. Han hade en dålig attityd som tenderade till bitchig. Jag beslutade mig för att lämna denna trista stad och lögnhals redan dagen därpå!
Turen gick mot Rimini på Italien norra östkust. Rimini är en mysig liten sommarstad. Här spenderade jag lite tiden innan jag tog bussen mot mitt huvudmål - San Marino!
San Marino är ett miniland på 61.2 kmmed runt 30 000 invånare! Det lilla landet ligger uppe på berget Monte Titano som tillhör bergskedjorna Apenninerna. Till skillnad ifrån Andorra som ju är en annan mikrostat som jag nyligen besökte så känns San Marino knappt som ett riktigt land. Det finns ingen tull till Italien och vips är man i ett annat land när man åkt upp för berget. En märklig känsla.
Kuriosa: San Marino är det enda landet i världen med fler bilar än människor.
De stora attraktionerna i landet är de tre vakttornen som finns kring huvudstaden.
 
 
 
 
Uno trivdes i San Marino.
Passagen mellan de olika vakttornen var mysig och luften var så ren och man kunde höra fåglar kvittra.
 
 
Jag for sedan tillbaka till Rimini.
I väntan på vårt tåg till Florens tog vi en promenad till stranden.
 
.

Kommentarer
Postat av: mois

Åh vad jag saknar att resa med dig!!! :(

2015-03-01 @ 14:00:02
URL: http://moa.guru
Postat av: Axel lilja

Och jag med dig!!! Har tänkt så mycket på dig och hur jag har velat ha med dig på den här resan!

2015-03-01 @ 15:42:21
URL: http://halcyondays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0