Sardinien del 2 - Utflykt till Bosa

Jag hade hyrt mopeden för två dagar och ville då passa på att göra ytterligare en utflykt med den. Så då hade jag bestämt mig för att åka till Bosa som ligger runt 5,5 mil härifrån. Inte skulle det kraftiga regnet som skulle hålla i sig hela dagen eller det faktum att jag inte hade tillräckligt mycket kläder med mig för att åka moped få stoppa mig. Jag begav mig iväg. 
Detta blev resultatet utav den avvägningen. Jag frös så att jag skrek, bokstavligen talat. Regnet smattrade mig i ansiktet som glasskärvor. 
Vägen slingrade sig längs med kusten. Det blåste kraftiga vindar.
När jag väl kom fram till Bosa letade genast reda på ett ställa där jag kunde värma mig. Jag beställde in varmt kaffe och te för att värma upp mig. Jag huttrade som en galning och var dygnsur. I baren stod en farmor som tyckte synd om mig. Hon hämtar då en torkfön så jag kan torka mina kläder! Vilken snäll gammal dam! Efter det går hon in i något litet rum och kommer sedan tillbaka med en hel kassa kläder som ger till mig! Ni vet känslan av att bli obekväm över en annan persons enorma generositet, den känslan överröste mig. Så otroligt snällt. Sedan satt jag och småpratade med den snälla mannen i baren och kände mig stolt över att förstå allt han sade trots att jag inte studerat italienska över huvud taget. Han förstod min blandning utav katalanska, italienska och spanska med. 
Smala gränder i Bosa centrum.
 
 
Utsikt över staden ifrån il castello. 
 
Imorgon far jag tillbaka till Barcelona. Det gör jag med ny kraft i lungorna. 
 

Kommentarer
Postat av: pyret

Tack för vykort, sköt om Dig, kram Pyret

2015-02-10 @ 12:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0