Årslista 2014 del 2

Välkomna till det nya året och till del 2 i min årslista!
Jag hoppas att ni firat rejält och haft en riktig rökarkväll igår och att ni fick en god introducering till det nya superåret 2015! För ni förstår att 2015 kommer inte bli vilket år som helst. Det kommer bli ett ovanligt bra år. Ni vet ett sådant bra år som man kommer att minnas som en liten guldklimp som svagt lyser i ett gammalt bankvalv i Schweiz, så bra kommer det bli!
 
Håll till godo, här kommer del 2 i min årslista:
 
MAJ
I slutet av april så kom jag hem till vackra Svealand. Jag fick åter träffa min familj. Sverige stod i blomst och min hembygd visade sig ifrån sin bästa sida.
Min mamma.
Utsikten ifrån gården
Jag fick testa på att rida igen. Något som jag försöker att göra i alla fall minst en gång per år om jag är hemma.
Det där med ridning är väldigt kul.
Jag träffade Cajsa på Valborg nere i Lund! Cajsa har jag sett för lite av detta året, det är något som är säkert. Nu i januari ska vi dock ses. 
Uno och jag packade ryggsäcken och drog till Polen! 
 
Vi började i den otroligt vackra gamla Hansastaden Gdansk som nog är min favoritstad i Polen. Otroligt vackert.
 
 
 
Jag och Uno träffade på denna charmerande engelsmannen vid namn John.
 
Vi tittade på enorm borg i Malbork. 
Vi sa hej då till engelsmannen och åkte till Warszawa.
 
Årets matupplevelse! I Warszawa har det ett grymt veganburgarhak!
 
Krowarzywa Veganburger Restaurant heter det och ligger på gatan Hoza 42 för er som har vägarna förbi Warszawa!
 
 
JUNI
I juni tog jag mitt pick och pack och for till Oslo för att arbeta. 
Jag och Uno kollade in staden.
Vi for till imponerande Vigelandsparken.
 
Uno träffade kompisar.
 
Karl Johan
 
Läckerheter fanns att finna överallt runt om i stan. 
Det var VM och jag boundade lite med den spansktalande communityn som jag nu kände en gemenskap med.
 
Jag arbetade tillsammans med disse gutter under två veckor och packade in fisk i containrar.
Pride!
 
Jag lärde känna mexikanaren Enrique!
 
JULI
Jag och Jennie börjar hänga allt mer och här på bilden bjuder Jennie på tacos!
Mot stranden!
Oslo är baske mig vackert på sommaren. Runt hörnet ligger vackra naturplatser som denna.
 
Picknick i Frognerparken!
 
Pappsingen och Sue kom och hälsade på. 
 
Utanför Oslo ligger många vackra öar.
 
 
 
 
Var på min kusins bröllop
Träffade en kompis
 
AUGUSTI
Jag for på en Weekend till Tallin och Riga. Fantastiskt att komma bort ifrån vardagen och få njuta.
 
 
 
 
 
 
 
 
SEPTEMBER
Hanna och John som åker runt på mässor i Norge var nu i Oslo! Vi spelade kort och åt chokladpudding!
Jag, Uno och Jennie åkte Jennie åkte på en spännande resa till Poznan i Polen!
Vi såg en av världens största kaktussamlingar!
 
Vi fann en fager pojke.
Vi kollade på VM i drakbåt.
Vi hälsade på en makaron.
och så åkte vi rodel!
Jag ställde upp för svenska kyrkan i samband med valet. Ett fatalt misstag visade det sig att vara då det var ett sådant fokus på rekrytering till det ack så minskande antalet medlemmar i Svenska kyrkan. Otrevligt var det. 
For till Drammen på utflykt! 
Tillsammans med dessa tappra kumpaner gick jag och tittade på hällristningar!
Mäktigt värre!!
Vi hade besök här hemma utav couchsurfare ifrån Palma de Mallorca! 
 
Kubb i Frognerparken
Min gamla fling ifrån Stavanger kom och hälsade på i Oslo.
 
Ta hand om er och åter igen, 
Välkomna till 2015!
 
I morgon kommer den avslutande delen i min årslista!
 
Continuará...

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0