Dagens tips

Stressar du mycket på jobbet?
Hektiskt och det känns som att du knappt får en stund för reflektion och filosoferande?
 
Stämmer detta in på dig har jag ett gott tips till dig!
 
1.Stanna upp i vardagen 30-60 sekunder och använd alla dina sinnen. Se vad du har framför dig just då, oavsett om det är en hög med pappersarbete eller annat tråkigt. Se vad som finns i din omgivning.
2. Känn in var du befinner dig.
3. Lukta.
4.Andas några djupa andetag.
5. Gå sedan tillbaka till det som du gjorde efter denna lilla mikropaus.
Känner du igen dig? Ja men följ då bara mitt råd så kommer vardagen bli enklare för dig!
 

Kommentarer
Postat av: pyret

Eller så kan man göra som du, sluta jobba och göra en resa. Kram Pyret

2015-01-11 @ 12:32:44
Postat av: moix

åååh vilket bra tips!!!!!!!1 tack snutten!! Det ska jag ta till mig i min vardag!
klem

2015-01-16 @ 10:55:03
URL: http://moa.guru
Postat av: Lasse

vilken vacker bild på dig, mitt hjärta.

Puss & snusk

// Din L.

2015-01-16 @ 10:58:35
URL: http://winnerback.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0