Mitt år i text.

 
Beskriv ditt år med tre ord:
Slitsamt, omställning och äventyr
 
Fem händelser som varit bra det här året?
1. Ibiza med Moa
2. Att jag skaffat mig en rejäl budget för att se till att 2015 blir ett fantastiskt år fyllt med resande.
3. Alla små weekendresor och utflykter till Irland, hem till Svea, Polen, Estland, Lettland och inom Norge. 
4. Studera spanska
5. Alla fina människor jag träffat. 
 
Fem händelser som varit sämst det här året?
1. Att jag fick reda på att jag har HIV i början av juli och den personliga krisen som det innebar. 
2. Omställningsperioden efter beskedet om att jag har HIV som väl i viss utsträckning fortfarande pågår. 
3. Att jag inte längre bor i fantastiska Barcelona och inte kan träfffa alla de som bor/bodde där varje dag. 
4. Min slitsamma, tråkiga, monotona arbete som suger livet ur mig och hämmar lust till kreativitet och nyfikenhet.
5. Att jag inte har kunnat tala spanska större delen av året. 
 
Vad har du lärt dig i år?
Jag har lärt mig hur snabbt saker och ting i ditt liv kan vändas upp och ner. 
 
Jag har blivit ännu mer övertygad i den vetskapen att man ska göra det som är lustfyllt och inte lyssna på föräldrar, samhälle och annat trams gällande hur du ska leva ditt liv.
 
Jag har lärt mig att det kan skapas en slags osund nästan sjuklig fixering för pengar bland de som tjänar mycket som är skrämmande. Denna sjukdomen kallad girighet, gör att det betydelesfulla i livet som att resa, vara med vänner och familj prioriteras bort.    
 
Jag har lärt mig mer spanska. 
 
Jag har lärt mig att värdesätta min tid. 
 
Blev året som du hade tänkt dig?
Nej det blev det inte. Jag har stannat på tok för länge i Norge och skulle nog slutat i november om jag fått välja om. Detta år blev mycket slitsammare och tuffare än jag trott. 
Jag har gjort mycket fler underbara resor än vad jag trodde skulle vara möjligt att kunna kombinera med heltidsarbete. 
 
Vad har du mest lyssnat på för musik?
Mest reggaetón, katalansk folkmusik, spansk popmusik och Bailando med Enrique Eglesias så klart.
 
Har du några nyårslöften?
1. Dricka mindre
2. Äta än mer vegetariskt.
Detta är för övrigt nyårslöften som jag faktiskt tror att jag kan hålla!
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
1. Att studera spanska igen <3
2. En kille som jag var betuttad i här i Oslo. Hans värme och medmänsklighet kommer jag att bära med mig ifrån detta året. 
3. När jag såg slutet ur tunneln för ett par dagar sedan och inser att jag snart slutar mitt jobb.
4. När jag bokade allt inför min Europaresa, bokade flyg till Kuba och började läsa på om allt spännande jag ska göra i alla dessa länder!
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
3 juli. Dagen då jag fick reda på att jag har HIV.
 
Vad var din största framgång 2014?
Att jag lyckats härda ut så här länge i Norge med det jobbet jag har och lyckats spara ihop en rejäl hacka.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Boende och resor.
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?

Art Garfunkel - Bright eyes
Manel - Al mar
Manel - En La Que El bernat Se't Troba 
Enrique Eglesias - Bailando
Amaral - Como hablar (egentligen hela Barcelonatiden)
Jesse & Joy - Corre!
Marc Anthony - Vivir mi vida
Meja - All about the money
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket ledsnare.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Firade ju på mitt älskade Salterio med Lovisa och Moa. Kunde inte ha blivit en bättre födelsedag.
 
Den bästa nya personen du träffade? 
En kille som hjälpte mig ofantligt mycket när jag hade fått reda på att jag hade fått HIV. Han kommer jag aldrig att glömma.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0