Graz och Maribor - Graz y Máribor

Jag sa tack och god natt till trista staden Wien och begav mig till Graz som är Österrikes andra stad. Trots att den är número 2 i Österrik,e är det en riktigt liten stad, på lite mindre än 300 000 invånare.  
 
Dije adiós y buenas noches a Vienna y fui a Graz, la segunda ciudad del país. Aunque sea número dos de Austria, Graz es una ciudad muy pequeña. Cuenta con unos 300.000 habitantes. 
Vill du uppleva en vacker stad i Österrike? Åk till Graz vettja!
Quiere experimentar una hermosa ciudad en Austria? Pues, que reserves el billete para Graz ya!
Ett hypermodernt museum. 
Un museo con una arquitectura hiper moderna.
Graz mest kända turistattraktion är denna klocka.
La atracción turística más conocida es este reloj.
Jag couchsurfade hos en trevlig student vid namn Bernhard som tog mig ut på en öl. Vi snackade om både ditten och datten, vill jag minnas.  
 
Hice couchsurfing con un estudiante amable que se llamaba Bernhard, que me invitó a unas copas. Hablamos de tal y cual, si no me equivoco.
Myspys.
Gozar...
Dagen efter tog jag tåget till Maribor, Slovenien. 
 
El día después cogí el tren a Máribor, Eslovenia.
Maribor är säkert en härlig sommarstad. Men vid denna tiden på året kändes den lite död. Jag begav mig vidare...
No dudo que sea una ciudad interesante durante el verano... pero...
Till Ljubljana!
 
Seguí a Liubliana!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0