Ljubljana - Liubliana

 Hej alla bettor, gummor, gubbar och annat patrask!
 
Nu ska ni få bilderna ifrån Ljubljana. 
 
Hola a todos!
Aquí tienen las fotos de Liubliana.
 
 
 
Med den här maskinen så man komma med sin egna flarra för att fylla på med mjölk.  Mjölken är inte pastöriserad eller någe, så den är ganska fet. 
Jag gick på "free walking tour".
 
Ljubljana har sitt alldeles egna "Christiania" som kallas för Metelkova som byggts upp där det tidiagre fanns militärbaracker. 
 
 
 
Jag mötte upp med fagra Špela som jag lärt känna i USA för runt 5 år sedan på utbytesprogrammet som jag deltog i. 
Jag skulle "couchsurfa" sista kvällen i Ljubljana hemma hos ett bögispar. En utav killarna, Gregor, skulle göra ett uppträdande utav improvisationsteater/dans och bjöd in mig till att se föreställningen. Dessvärre så missuppfattade jag det där med tiden och hann endast se de 10 sista minuterna. När jag kom in så riktades strålkastarna mot mig och jag och min sena ankomst blev en del utav improvisationen.  
Gregor och hans pojkvän bodde i Škofja Loka, en fin, liten stad utanför huvudstaden.
De hade kaniner! 
Škofja Loka
Hans pojkvän (som jag inte minns namnet på) hade jag roligt med. Vi satt med google translate och skrattade åt de dråpliga översättningarna. 
 
Continuará...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0