Wien - Vienna

Hej allesammans!
Ja, så ska jag då berätta för er om min tid i Wien. Jag måste först klargöra för er att jag redan sedan tidigare hade en relation till Wien. Jag och en kär vän vid namn Haraldsson hade år tidigare besökt staden när vi då ändå var i närliggande Bratislava, Slovakien. Den turen till Wien gjorde staden mig besviken. Åter igen skulle jag bli besviken. Jag beklagar det faktum att Wien är en riktig tråkstad!  "Åhh vackra Wien" exklamerade en vän när hen fick höra om att jag skulle till denna stad.  Lyssna inte på dessa människor! Inte är staden bara tråkig, den är ful också.
 
En resumen: No vayas a Vienna! Es una ciudad abrrida, cara y fea. Te quedarás decepcionad@.  
Jag bodde hemma hos Joel och Regina som jag lärde känna när jag, min bror och några kompisar bodde i husvagn i Stavanger, Norge efter att vi hade tagit studenten.
 
Viví con este tío excentríco que concocí cuando viví en Noruega por la primera vez, en una caravana. 
Det var ett galet äventyr, men det är en annan historia. Till saken hör att Joel bodde i grannhusvagnen och på så vis lärde vi känna varandra. Vi snackade mycket, tjudbadade nakna i en närliggande pool, drack te och festade tillsammans.
 
Joel vivió en la caravana vecindaria. Así nos conocimos. Tuvimos unas conversaciones largas, bebimos té y salimos por la noche juntos.
Så såg det ut på den tiden.
Una foto de aquella época.
Linis <3 
Tillbaka till Wien där Joel och Regina bjuder på finfin middag.
Okej, jag gillade inte Wien, men slottet vart ju ganska fint. hehe.
No me ha gustado Vienna, pero este palacito, un poco sí...
 
Det bästa med Wien! Att få mata dessa små liven!
Lo mejor de Vienna! Conocer a estas ardillas!
Qué mono!
 
Spara era pengar. Gå inte in i fjärilhuset. Det var en fattig upplevelse.
 
No entres a la casa de mariposas. No vale la pena. 
Köp veganglass för pengarna i stället! Mumma! Man kan tro att glass med basilikasmak inte är så gott. Men då har man trott fel! Tack fina Mosis för detta tips!
 
Helado vegano!

Veganista Ice cream
Neustiftgasse 23/3 | And Margaretenstrasse 51, 1050 WienVienna A-1070Austria
+43 1 9610845
Tanja i glassbaren sa att hon provsmakade glassen minst en gång i timmen så att hon kan säkerställa att den håller högsta kvalité.
 
Tanja controlaba la calidad del helado cada hora. Para siempre estar seguro de que el helado tuviese una calidad suprema tenía que comer un montón de helado, ma ha dicho...
Jag provade slinkiga kläder i secondhandbutik för skojs skull.

Probé ropa "slinky"  en una tienda de vintage.
 
La plaza de Suecia
Coolt bostadshus!
Aquí vive gente! 
Ett nästan öde tivoli.
Un tivoli abandonado
 
Continuará...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0