Omval i Båstad kommun

Den 10 maj har vi omval i Båstad kommun.
Det beror på att länsstyrelsen efter valet i september förra året fann 28 röstsedlar som inte fanns där när de räknades och prickades av i Båstad. Det är med bakgrund till detta som Valprövningsnämnden beslutade att ett omval skulle hållas. 
 
Just nu håller kampanjandet på för fullt i kommunen. De olika partierna står på torgen och bjuder in till möten. Jag hoppas på ett högt valdeltagande men inser att det eventuellt kan bli det motsatta som sker. Kul är det på ett sätt att politiken enkom handlar om de lokala frågorna efttersom att det inte är val till riksdag och landsting samtidigt.
Jag har fått mitt röstkort och imorgon ska jag gå till vallokalen och förtidsrösta.
Bygden har fått celebert besök av riksdagspolitiker som har varit här och hjälpt till att kampanja för sina respektive partier. Annie Lööf var en förvånansvärt bra retoriker. Jag ställde frågor till henne kring hur man ska arbeta mot homofobi och rasism på landsbygden där den är väldigt utbred. 
Hon var villig att hålla med mig och erkände att det är ett av landsbygdens tuffaste utmaningar. 
Jag ställde även en fråga om Centerpartiets hållning gällande informationsplikten för personer som lever med hiv. Hon hade inte koll på den frågan och jag berättade hur jag tänker och resonerar. 
I dag har Sverigedemokraternas Mattias Karlsson varit på plats. Skrämmande mycket applåderande människor i publiken. 
Ekeroth var också på plats. Han talade bland annat varmt om hur han vill förbjuda tiggeri och hur han vill införa visumkrav för personer som kommer ifrån Rumänien och Bulgarien.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0